FANDOM

Skydevåben har den egenskab at de kan ramme fjender fra lang afstand. Det er effektivt mod fjender der giver meget skade, da det er smart at kunne holde dem på afstand.

Pistoler og rifler er en type våben der bruger ammunition, og kan gøre skade på lang afstand. De afviger fra buer og kastevåben, fordi projektilet ikke taber højde, og bevæger sig hurtigere end de fleste andre skydevåben-typer. Pistoler mv. er noget man kan få fat på inden hardmode, ved at for eks. at ødelægge crimson altars. Handgun kan findes i underjordiske kister, og når man har en pistol eller en riffel vil Våbenhandleren dukke op. Han sælger ammunition, og efter Wall of Flesh vil han udvide sit inventar og sælger mere avanceret ammunition.

Ligesom alle andre skydevåben, bruger buer ammunition i form af pile. Der er mange forskellige typer buer, med forskellige egenskaber, og der er forskellige typer pile, såsom Hellfire arrows. Buer er den form for skydevåben man først, og nemmest, kan få fat i. En træbue er lavet af træ, det lettest tilgængelige materiale, og bruger alle slags pile. Buer skyder langsomt og skader ikke så utroligt meget, så buerne bliver afløst af pistoler mv. senere i spillet.

Kastede våben er meget ligesom kastede meleevåben, bortset fra at de ikke kommer tilbage til én. bomber eller spiked balls kommer ikke tilbage til spilleren, ligesom en boomerang gør. De fleste kastevåben har kort rækkevidde og gør stor skade. Det er ikke altid effektivt mod alle fjender, men i Goblin Army er det effektivt at kaste dem ud i mængderne så de gør skade på flere samtidig.

(Se også Våben)

Ad blocker interference detected!